PRototip

Blog o kriznom menadžmentu, menadžmentu događaja, komunikologiji, odnosima s javnošću, TED/TEDx konferencijama…

2012 ideja i inspiracija

na decembar 15, 2012

Decembar je mesec kada sumiramo utiske o događajima koji su nam obeležili proteklu godinu. Ovu godinu ću pamtiti po učestalim usponima i padovima, koji su me naučili da je život jedan. Jedan i neponovljiv i da ga treba živeti tako da se svako jutro budim sa osmehom i da se radujem novom danu, bez obzira koliko je realnost teška…
Međutim, kada bih napravila retrospektivu meni zanimljivih događanja tokom ove godine ona bi izgledala ovako:
1. The Corporate Communication Experience II (Održana početkom marta u Jugoslovenskom dramskom pozorištu. Interesantna zbog toga što sam, po prvi put, imala priliku da čujem svetski priznate stručnjake na jednom mestu. Među brojnim interesantnim temama, pričalo se o menadžmentu reputacije i načinu pretvaranja reputacionog rizika u tržišnu mogućnost, kao i o društvenim medijima kao načinu za jačanje interne i eksterne komunikacije.),
2. TEDxChange (TEDx događaj održan u Berlinu, pod pokroviteljstvom Gejts fondacije, na kojem se govorilo o globalnim problemima sa kojima se čovečanstvo suočava. Tu prvenstveno mislim na teme poput pronalaženja načina da se energija dobija iz obnovljivih izvora, da se smanji nasilje nad ženama, da se smanji stopa smrtnosti majki na porođaju, da se omogući vakcinacija i osnovna zdravstvena zaštita siromašnoj deci… Više o tom događaju, koji je kod nas strimovan na TEDxISBChange možete pročitati ovde.),
3. TEDxSummit (Samit posvećen organizatorima TEDx događaja i članovima njihovih timova. Trajao je nedelju dana i podrazumevao je različite radionice i predavanja, kao i međusobnu razmenu ideja učesnika. Imala sam priliku da online pratim otvaranje ovog samita i da o istom tvitujem. Organizatori su publiku ostavili bez teksta, naravno u pozitivnom smislu, kako izborom govornika na otvaranju, tako i izborom tema koje su se kasnije obrađivale na radionicama i predavanjima. Sve u svemu „The power of x“.),
4. TEDxYouth@Belgrade (Konferencija koju ću pamtiti kao prolećnu inspiraciju. Slogan “Beyond 25. maj” je pokrenuo prisutne da razmišljaju o mogućnostima za napredovanje mladih koje su postojale nekad i koje postoje danas. Imala sam priliku da čujem 8 govornika i veliki broj ideja, kao i da upoznam fenomenalne, kreativne mlade ljude.),

TEDxYotuh@Belgrade


5. EXIT 2012 (Sredinom jula održan je trinaesti EXIT. Meni je bio poseban, jer sam prvi put u ulozi novinara propratila jedan međunarodni muzički događaj. Biću subjektivna i izdvojiću Duran Duran, Gossip i Eriku Badu kao najbolje izvođače ovogodišnjeg EXIT festivala.),
6. TEDxNoviSad (Sjajna konferencija i još inspirativniji slogan “Pretvorimo zidove u vrata”. Nažalost, zbog obaveza nisam uspela da prisustvujem celokupnom dešavanju. Propustila sam da čujem uživo govore mnogih učesnika, između ostalih i Nika Vujičića. Kraj konferencije je obeležio fenomenalan govor, mladog i perspektivnog aktiviste, Filipa Vukše. On je svima održao lekciju da se zidovi mogu pretvoriti u vrata ako se borimo za ono u šta verujemo.),
7. 28. Belgrade Jazz Festival (Festival koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Eksplozija zvuka koji vas istovremeno regeneriše i relaksira. Na mene je najjači utisak ostavilo otvaranje festivala u Sava Centru. Prvi put sam imala priliku da čujem uživo Biseru Veletanlić. Kad je zapevala, priznajem, zanemela sam od oduševljenja kakav glas žena ima. Ma, to nije glas, to je glaščina.),
8. New Leaders Conference (Na konferenciji, koja se održava već sedam godina, učestvovalo je oko 150 mladih ljudi iz cele Srbije. Tokom dva dana trajanja skupa, učesnicima su se predstavili istaknuti pojedinci iz sveta biznisa, nauke, sporta, umetnosti… Svako od njih je mladim, budućim liderima preneo svoje iskustvo i smernice kako razmišljati na proaktivan način i kako pokrenuti pozitivne promene u društvu. Blago je reći da sam bila oduševljena ovom konferencijom. Danima, nakon njenog održavanja, sumirala sam utiske i razmišljala o stvarima koje sam na njoj čula. Ovu konferenciju mogu opisati kao intenzivan brejnstorming. Ona, zaista, jeste mesto gde se najbolji sastaju.),
9. TEDxYouth@ISB (Druga, po redu, konferencija namenjena idejama vrednim širenja. Održana je u prostorijama The International School of Belgrade. Mesto gde je svoje ideje i iskustva, shodno sloganu “Od mašte do stvarnosti” izložilo sedmoro govornika. Mesto gde su se ukrstili kreativnost, inspiracija, mašta, znatiželja… Intelektualno stimulativan dan, stimulativan skup, koji je na kratko uspeo da okupi mlade širom Srbije (što uživo, što online) i inspiriše ih da razmenjuju ideje i diskutuju.),
10. PRilika (Strukovna konferencija održana krajem novembra u Novom Sadu. Zanimljiva predavanja, još zanimljivija radionica i ljudi koje sam imala priliku da upoznam. Predavanja koja bih izdvojila, jer su mi bila posebno interesantna, su ona koja su održali Majkl Dahlen, Duša Vidanović i Tanja Tatomirović.),
11. Blogomanija (Nažalost, obaveze mi nisu dozvolile da prisustvujem ovom značajnom događaju, ali sam deo manifestacije ispratila putem strima. Suvišno je da pišem o pozitivnim utiscima, jer su to umesto mene učinili oni koji su bili na licu mesta.),
12. Media Management Masters (Prva radio konferencija u Srbiji, posvećena kako radiju, tako i webu. Obožavam radio, tako da me je održavanje ove konferencije veoma obradovalo. Na ovom skupu sam mogla da čujem koje su to nove radio i web strategije za digitalnu budućnost, koja su to nova istraživanja sprovedena u ovoj oblasti i poslovne mogućnosti koje se nude.).

Do kraja kalendarske godine ima još dve nedelje i ovo nije konačan spisak događanja koja bih navela, ali o preostalim dešavanjima, vrednim pažnje, pisaću nekom drugom prilikom. Nadam se da će naredna godina biti još više u znaku ideja, edukacije i progresa. Na kraju, od nas uvek zavisi u kom pravcu ćemo krenuti.


Ostavite odgovor

